Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z założeniami oraz metodyką pracy zgodną z Metodą Warnkego w kontekście terapii zaburzeń mowy i języka
Do kogo skierowane jest szkolenie: logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi
Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
Do kogo skierowane jest szkolenie: logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi
Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
- zna terminologię niezbędną do opisu wybranych zaburzeń mowy i języka
- wie czym jest niewłaściwa realizacja fonemów; oligofazja, jąkanie, niedosłuch, zaburzenia przetwarzania informacji słuchowej, afazja, pragnozja i dyzartria
- wie czym charakteryzuje się mowa pacjentów z niewykształconą kompetencją językową, z zaburzeniami realizacji oraz z rozpadem sprawności językowych i komunikacyjnych
- wie czym charakteryzuje się Metoda Warnkego, zna słownictwo i metodykę pracy Metodą Warnkego
- wie w jaki sposób prezentowane zaburzenia mowy i języka u danej grupy pacjentów wpływają na ich codzienne funkcjonowanie, w tym budowanie kompetencji szkolnych i funkcjonowanie w roli ucznia
- wie jaki jest standard postępowania diagnostycznego w dyslalii, oligofazji, niepłynności mówienia, niedosłuchu, zaburzeniach przetwarzania słuchowego, afazji, pragnozji i dyzartrii,
- zna narzędzia diagnostyczne dedykowane do oceny wybranych zaburzeń mowy i języka,
- wie jak przebiega programowanie terapii pacjentów z dyslalią, oligofazją, jąkaniem, niedosłuchem, zaburzeniami przetwarzania słuchowego, afazją, pragnozją i dyzartrią
- wie jakie są i na czym polegają strategie postępowania logopedycznego w dyslalii, oligofazji, niepłynności mówienia, niedosłuchu, zaburzeniach przetwarzania słuchowego, afazji, pragnozji i dyzartrii.
Po zakończeniu szkolenie uczestnik potrafi:
- przeprowadzić badanie logopedyczne dedykowane danej grupie pacjentów (z dyslalią, oligofazją, niedosłuchem, zaburzeniami przetwarzania słuchowego, afazją, pragnozją i dyzartrią)
- poprawnie zdefiniować rozpoznanie logopedyczne dla danej grupy pacjentów (w tym posługiwać się diagnozą różnicową)
- podać cele terapeutyczne adekwatne dla rozpoznania logopedycznego,
- samodzielnie zaprojektować przebieg procesu terapeutycznego dla pacjentów z dyslalią, oligofazją, niedosłuchem, zaburzeniami przetwarzania informacji słuchowej, afazją, pragnozją i dyzartrią z wykorzystaniem elementów Metody Warnkego,
- dokonywać oceny prowadzonej terapii pacjentów oraz weryfikacji hipotez z uwzględnieniem zastosowania elementów Metody Warnkego,
- sprawnie posługiwać się terminologią zarezerwowaną dla standardu postępowania logopedycznego w danej jednostce nozologicznej.