tel. kom. 693-396-774
tel./fax: (71) 336 10 36
e-mail: centrum@biomed.org.pl

PROCEDURY TRENINGOWE
Wyszukaj w serwisie

Trening koordynacji wzrokowo-ruchowej WISO

Jest to ćwiczenie przeznaczone do treningu i rehabilitacji pacjentów z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej. 



Do realizacji zadań treningowych wykorzystywany jest obiekt poruszający się po przewidywalnym torze oraz kursor, którego ruchem można sterować przy użyciu dżojstika.
Na ekranie wyświetlany jest kursor (abstrakcyjny punkt lub konkretny, np. motyl, miseczka) oraz obiekt, który się porusza. 
Punkt i motyl to kursory, których ruchem pacjent steruje przy użyciu dżojstika, a kółko i kwiat to poruszające się obiekty. Zadaniem pacjenta jest takie sterowanie ruchami kursora, aby został on umieszczony na poruszającym się obiekcie. Gdy to osiągnie, obiekt zaczyna przemieszczać się po przewidywalnym torze. Pacjent powinien naśladować ruchy obiektu za pomocą dżojstika, starając się, aby kursor cały czas znajdował się na obiekcie.

Poziom trudności terapeuta dostosowuje do poziomu możliwości pacjenta. Na poziom trudności składają się:
• wielkość poruszającego się obiektu i jego prędkość;
• rodzaje ruchów wykonywanych przez obiekt (nieprzewidywalne, nagłe zmiany toru ruchu, zakręty).

Możliwość zakupu licencji na 1 rok lub 7 lat.

Program ćwiczeń jest odpowiedni dla pacjentów z zaburzeniami uwagi i koncentracji, dorosłych i dzieci powyżej 11 lat.

Wskazania:
  • uszkodzenia kory ruchowej czołowego płata mózgu;
  • deficyt i zaburzenia kontroli małej aktywności motorycznej;
  • rehabilitacja pacjentów z zaburzeniami funkcji wzrokowo-ruchowej, która najwyraźniej objawia się jako zaburzenie koordynacji ruchów ręki i palców;
  • większość organicznych uszkodzeń mózgu, takich jak urazy, krwotoki, udar i rozległe guzy;
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • uogólnione organiczne choroby i uszkodzenia mózgu (w otępieniu, zatruciach, chorobie alkoholowej);
  • zaburzenia czynnościowe;
  • guzy mózgu;
  • zaburzenia uwagi i koncentracji;
  • trening i podnoszenie zdolności uwagi i koncentracji;
  • ADD, ADHD i trudności w nauce.