tel. kom. 693-396-774
tel./fax: (71) 336 10 36
e-mail: centrum@biomed.org.pl

APARATURA DO SENSOMOTORYKI
Wyszukaj w serwisie

PAKIET GIER DO MEDIBALANCE

Zestaw Medibalance Pro Profi zawierają szereg ciekawych ćwiczeń, takich jak:
  • trafianie do pól;
  • trafianie do kółek;
  • pogoń za celownikiem;
  • łapanie piłek;
  • tenis;
  • gra „Uratuj księżniczkę”.
  • wyścig samochodowy;
  • narciarz;
  • policja drogowa;
  • policja drogowa 2;
  • hydraulik;
  • hydraulik 2.

Zadaniem osoby trenującej jest, za pomocą przenoszenia ciężaru swojego ciała, sterowanie czerwonym kółkiem tak, aby umieścić je w niebieskim polu. Po udanej próbie kółko zmienia pozycję.

Można regulować wielkość pola i wielkość pierścieni.

W trakcie tego ćwiczenia trenowane są celowe ruchy zarówno w poziomie, jak i w pionie.
 
Zadaniem osoby trenującej jest sterowanie czerwonym punktem tak, aby trafić do statycznego kółka. Po dotknięciu kółka zmienia ono swoją pozycję, a pacjent próbuje trafić do kółka, które zmieniło położenie.

Można regulować wielkość kola, pierścienie, kierunek obrotu koła.

W trakcie tego ćwiczenia trenowane są celowe ruchy zarówno w poziomie, jak i w pionie.
Zadaniem osoby trenującej jest sterowanie czerwonym punktem tak, aby go umieścić w poruszającym się
stale celowniku. Celownik porusza się po liniach pierścienia i od czasu do czasu przeskakuje na inne koło,
zmieniając przy tym prędkość poruszania się.

Można regulować pierścienie, prędkość, kierunek obrotu i kierunek ruchu koła.

W trakcie tego ćwiczenia trenowane są płynne ruchy zarówno w poziomie, jak i w pionie.

 
Zadaniem osoby trenującej łapanie do kosza rzucanej piłki. Koszem można sterować przesuwając go przy dolnej krawędzi pola.
Można regulować:
  • prędkość spadania piłki;
  • liczbę rzucanych jednocześnie piłek;
  • wielkość lewego pola, na które spadają piłki;
  • wielkość prawego pola, na które spadają piłki.
W ramach tego treningu można ćwiczyć celowe, szybkie ruchy na płaszczyźnie poziomej oraz
szybkość reakcji.
 
Zadaniem osoby trenującej jest sterowanie czerwoną rakietą tenisową przy lewej krawędzi kortu, próbując za pomocą ruchów w przód i w tył odbić lecące w jej stronę piłki. Trenujący otrzymuje punkty, jeżeli trafi w piłkę. Niebieską rakietą tenisową steruje komputer, odbijając piłki znajdujące się w grze.

Można regulować:
  • prędkość lotu piłki;
  • prędkość reakcji przeciwnika;
  • wielkość górnej połowy kortu;
  • wielkość dolnej połowy kortu.

Zadaniem osoby trenującej jest sterowanie niebieskim rycerzem, który ma obronić księżniczkę przed czerwonym zbójnikami. Zbójnicy uciekają, jeśli zostaną dotknięci przez rycerza. Jeżeli jednak zbójnik dotknie trzykrotnie księżniczki, gra się kończy. Trenujący może się poruszać po całym obszarze, używając całego spektrum ruchów.

Można regulować:
  • liczbę przeciwników;
  • prędkość przeciwnika,
  • czas między pojawianiem się kolejnych przeciwników.
Trenowane są celowe, szybkie ruchy, zarówno w płaszczyźnie pionowej, jak i poziomej oraz umiejętność szybkiego i trafnego reagowania.
 
Zadaniem trenującego jest kierowanie samochodem przez wykonywanie ruchów w prawo i w lewo. Należy jak najszybciej pokonać cały dystans. Aby przyspieszyć samochód należy pochylić się do przodu, aby zwolnić – do tyłu.

Można regulować:
  • szerokość jezdni;
  • liczbę samochodów;
  • możliwość wystąpienia kolizji.
Osoba trenująca steruje policjantem kierującym ruchem na skrzyżowaniu. Policjant może przechylać się w lewo, w prawo, do przodu i do tyłu. Samochody zwalniają przed skrzyżowaniem, a policjant dotykając samochodu wprawia go ponownie w ruch.

Można regulować:
  • szerokość jezdni;
  • natężenie ruchu;
  • przerwy w ruchu;
  • możliwość wystąpienia kolizji.
Trenujący kieruje ruchem na skrzyżowaniu, ale w tej grze ulice ułożone są inaczej. Policjant może wykonywać ruchy ukośne (po przekątnej), aby wprawić samochód w ruch.

Można regulować:
  • szerokość jezdni;
  • natężenie ruchu;
  • przerwy w ruchu;
  • możliwość wystąpienia kolizji.

Zadaniem trenującego jest oczyszczenie rur ze śmieci! Steruje on ruchami hydraulika przechylając się w lewo, w prawo, do przodu i do tyłu. Dotknięcie śmieci powoduje ich usunięcie. Utrudnieniem dla trenującego jest wymaganie, aby hydraulik nie dotykał ścian.

Można regulować:
  • szerokość rury;
  • częstość występowania śmieci;
  • ilość śmieci.
W tej wersji gry hydraulik również musi usunąć z kanalizacji brud i śmieci, ale rury są tutaj ustawione inaczej i hydraulik musi wykonywać ruchy po skosie.

Można regulować:
  • szerokość rury; 
  • częstość występowania śmieci;
  • ilość śmieci.
Trenujący stara się utrzymać narciarza na torze (wewnątrz czerwonej obwódki) oraz pokonać jak najdłuższy dystans. Aby przyspieszyć, musi pochylić się do przodu, aby zwolnić musi pochylić się do tyłu. Jeśli narciarz wypadnie z toru, automatycznie zwalnia.

Można regulować:
  • liczbę narciarzy na torze;
  • szerokość toru;
  • intensywność ruchu na szlaku.