tel. kom. 693-396-774
tel./fax: (71) 336 10 36
e-mail: centrum@biomed.org.pl

Aktualności
Wyszukaj w serwisie
21-06-2016

Korzyści z treningu HRV Biofeedback


 
Doskonałe wskaźniki poziomu stresu możemy odnaleźć analizując odcinki czasu pomiędzy kolejnymi uderzeniami serca. Jeśli Twoje serce bije 60 razy na minutę, odległości pomiędzy kolejnymi uderzeniami uzależnione są od tego, jak bardzo zestresowany jesteś. Im większa panuje różnorodność pomiędzy czasem kolejnych uderzeń serca tym zdrowsi jesteśmy. 

Niska zmienność rytmu serca (HRV) jest znakiem, że twoje serce nie reaguje dobrze na zmiany, co może oznaczać, że nie jest w stanie sprostać różnorodnym wymaganiom. Może to wynikać z wielu czynników takich jak przemęczenie, nadmierne pobudzenie, obciążenie emocjonalne czy procesy starzenia się. Dobra informacja jest taka, że możemy to zmienić. 
O tym, jakie korzyści możesz odnieść ucząc się kontrolować HRV za pomocą metody Biofeedback możesz się dowiedzieć z naszego najnowszego artykułu umieszczonego w dziale Wiedzy i Rozwoju, poświęconego treningowi HRV.